Onze laatste artikelen:
Vanhaerents blikt vooruit op  de trends van 2017

Naar goede traditie hieven we het voorbije weekend op nieuwjaarsrecepties het glas op het nieuwe jaar. Bij Vanhaerents konden we uiteraard niet achterblijven en dus koppelden we tijdens een nieuwjaarsontbijt het nuttige aan het aangename. Tussen muesli en vers fruitsap keken we enthousiast vooruit naar nieuwe projecten en trends voor 2017.

Trenddossier

De komende maanden volg je hier de nieuwste trends van 2017 op de voet. Aan de hand van  enkele blogartikels nemen we je mee in ons trenddossier. We geven vandaag al een voorsmaakje met een eerste trend. Een trend die zowel onze interieurarchitecten als marketing heroes uit tal van workshops en trendlezingen met stip op nummer 1 plaatsen.

Trends bij Vanhaerents in2017

Ontbijten doen we bij Vanhaerents net iets anders: vooruitblikken op de trends van 2017!

Bouwen aan de steden van morgen

Met de neuzen in dezelfde richting, bergen positieve passie en heel veel goesting, stellen we het komende jaar enkele pareltjes van nieuwe woonprojecten voor. (We keep you posted!) Door van verlaten ‘spaces’ opnieuw levendige ‘places’ voor jong en oud te maken, bouwen we ook in 2017 mee aan de steden van morgen. Codewoord hierbij is maatschappelijke relevantie. En zo komen we meteen bij de eerste trend uit ons trenddossier: authenticiteit.

Authenticiteitsbubbel

Authenticiteit is stilaan tot mode- en marketingwoord verworden. Te pas en te onpas wordt het samen met termen als “vintage, ambachtelijk en artisanaal” gebruikt in reclame-advertenties en marketingcampagnes: van de McDonalds crafted hamburgers tot ambachtelijk ijs van ijsreus Haägen-dazs. De authenticiteitsbubbel staat op barsten. We zijn in wat trendwatcher Herman Konings ‘het post-authenticiteitstijdperk’ noemt terechtgekomen.

Tereza Jarova“Eigenlijk zit authenticiteit in ons DNA.

Zowel in de architectuur en interieurinrichting van onze projecten als in de tijdelijke en commerciële invullingen, zijn kwaliteit, originaliteit en authenticiteit altijd de toetssteen.”

Tereza Jarova, interieurarchitecte Vanhaerents

 

Toch zijn wij ervan overtuigd dat “authenticiteit met inhoud” vandaag meer dan ooit aan de orde is. Want willen we in deze drukke tijden niet allemaal een beetje bewuster gaan leven? ‘Back to basics’ en focus op wat echt telt. Lokale, kwalitatieve producten kopen, wonen in duurzame wijken en kledij dragen die niet ‘made in china’ is om maar enkele voorbeelden te noemen.

Nog meer trends?

Wij wensen jullie alvast allemaal een authentiek 2017 toe. Ben je benieuwd naar het vervolg van ons trenddossier? Hou dan zeker de komende weken onze blog in de gaten.

Tags: , , , ,